Attaché A2 toepassingen - Projectleider (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : DSA056
Niveau: A
Klasse : A2 Functiefamilie : Projectleiders Beroepscategorie : 06. Algemeen Beheer (SA)
Doel van de functie
Het beheren van de volledige levenscyclus van een project met behulp van informatietechnologieën
teneinde
als duidelijk identificeerbare verantwoordelijke binnen de Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid (KSZ) te opereren.
Resultaatgebieden
Alsorganisatorinvoeren van plannings- en opvolgingsmethoden voor de ondernomen acties, zowel binnen de KSZ als door externe partners
teneinde
het beheer van de volledige levenscyclus van een project te verzekeren.
Voorbeelden van taken
- het opstellen van een gedetailleerd plan voor elk project
- het duidelijk bepalen en coördineren van de taken en de functies van elke deelnemer
- het definiëren van de overeenkomst met de sector definiëren
- het consolideren van alle informatie met betrekking tot de projecten
Alsprojectleiderleiden van een projectploeg en het verzekeren van de communicatie tussen alle partners
teneinde
de geconsolideerde deelprogramma's binnen het afgesproken en aanvaarde tijdschema, opgenomen in het bestuursplan, te realiseren.
Voorbeelden van taken
- het ontwikkelen van een echte teamgeest voor het project
- het doen van voorstellen bij conflicten inzake prioriteiten en procedures
- zich ervan vergewissen dat alle interne en externe kwaliteitsprocedures en -methodes goed worden toegepast
- het beleggen en leiden van voorbereidings-, opvolgings- en evaluatievergaderingen met partners (met tijdige verslaggeving)
- het proactief detecteren van mogelijkheden en moeilijkheden in projecten
Alsintern raadgever/adviseursystematisch doel- en toekomstgericht verspreiden van relevante informatie inzake lopende projecten
teneinde
de reeds betrokken en mogelijk geïnteresseerde partners in het project een correct beeld te geven.
Voorbeelden van taken
- het evalueren van programmaresultaten en het regelmatig uitbrengen van verslag over de stand van zaken en de vooruitgang van de verschillende projecten
- instaan voor de tijdige en correcte publicatie van algemene en specifieke documentatie op de website
- het opvolgen van de evoluties in zijn/haar domein alsook het volgen van sectorspecifieke opleidingsmodules
- meedenken en het formuleren van suggesties inzake optimalisering van de interne werking van de KSZ
- het opvolgen van de actualiteit
Alscoördinatorcoördineren, superviseren, ondersteunen en opvolgen van projecten intern aan de Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid
teneinde
veranderingsprocessen succesvol te implementeren.
Voorbeelden van taken
- het beleggen van vergaderingen met de betrokken partners
- het voorbereiden van de input voor de nota's van het Algemeen Coördinatiecomité
- het communiceren aan de werkgroep van evoluties op het gebied van strategie en prioriteiten van de KSZ en aanverwante sectoren
- het uitbouwen van een netwerk met contacten
Alskwaliteitscontroleurzorgen voor de interactieve uitwisseling van informatie met de programmaleiders inzake projectbeheer en -evaluatie
teneinde
een coherente en gecoördineerde projectenafwikkeling te garanderen.
Voorbeelden van taken
- het controleren en valideren van de inhoud van de uitgaande documenten
- regelmatig rapporteren aan de programmaleiders
- het sturen en opvolgen van de besluitvorming en het opvolgen van de communicatieprocessen
- boordtabellen (nazicht, toelichting, evaluatie voor en na verspreiding)
Alsverantwoordelijkeopvolgen van de interne technische evolutie van de werking en de mogelijkheden van de KSZ, alsook van de wettelijke bepalingen die van toepassing zijn op de KSZ
teneinde
in combinatie met de informatie over de instellingen van sociale zekerheid of de sector optimaal op hun behoeften te kunnen inspelen en ook om sterk te staan in discussies omtrent de mogelijkheden tot gegevensuitwisseling tussen de betrokken partijen.
Voorbeelden van taken
- zich inwerken in de gespecialiseerde materie van nieuwe projecten en programma's
- het opvolgen van de vooruitgang inzake techniek en informaticatoepassingen
- regelmatig overleggen met de andere medewerkers van de instelling
Alscommunicatieverantwoordelijke opvolgen van de instellingen van sociale zekerheid op vlak van beleid, actieplannen, voornemens en ministeriële besluiten
teneinde
op de hoogte te zijn en te blijven van wat in die instellingen allemaal gebeurt en alzo proactief informatiebehoeften te kunnen ontdekken en analyseren
Voorbeelden van taken
- het uitbouwen van een netwerk rond gelijkaardige initiatieven/projecten bij de overheid
- het onderhouden van regelmatige contacten met de functionele directies met betrekking tot de projecten en programma's van deze diensten
Positionering
De functie krijgt leiding van
het management
het afdelingshoofd programma-, project- en klantenbeheer
De functie leidt : 0 medewerkers van
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het rooster technische expertise of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|