Teamchef (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : SA005
Niveau: B
Functiefamilie : Operationeel leidinggevenden Beroepscategorie : 06. Algemeen Beheer (SA)
Doel van de functie
de dagelijkse activiteiten van een groep medewerkers coördineren en plannen
teneinde
een doelmatige en doeltreffende werking van de dienst te waarborgen.
Resultaatgebieden
Alscoördinatorde dagelijkse activiteiten organiseren en plannen en toezien op een kwalitatieve uitvoering van administratieve (dossieropvolging en –beheer) en/of operationele taken (uitvoeren van controles, …)
teneinde
de activiteiten van de dienst op een efficiënte wijze uit te voeren en concrete resultaten te behalen
Voorbeelden van taken
- Opstellen van de planning; plannen van de prioriteiten; verdelen en opvolgen van de taken en bijsturen van de resultaten
- Doorgeven van concrete instructies, opdrachten of verantwoordelijkheden aan directe medewerkers
- Toezicht houden op de correcte uitvoering van taken en/of de correcte afhandeling van dossiers
- Oplossen van problemen die de medewerkers niet zelfstandig kunnen oplossen en bijspringen bij moeilijke dossiers
- Verzorgen van de communicatie van de hiërarchische oversten/directie aan de medewerkers (dienstnota’s regels en procedures, …).
Alsintern aanspreekpuntcommuniceren en overleggen met de hiërarchische oversten en collega’s dienstverantwoordelijken omtrent de werkzaamheden binnen de eigen dienst
teneinde
de eigen dienstverlening af te stemmen op de activiteiten van de andere diensten.
Voorbeelden van taken
- Bijwonen van overlegvergaderingen
- Afstemmen van de planning van de eigen dienst met de andere diensten en de prioriteiten die worden gesteld door de hiërarchische oversten
- Opvolgen en filteren van de dienstnota’s, nieuwe regels en procedures,
Alsextern aanspreekpuntvragen van de burger en andere externe diensten en instanties telefonisch of schriftelijk beantwoorden
teneinde
specifieke informatie te bezorgen, adviezen te verstrekken en snel en correct te antwoorden op vragen
Voorbeelden van taken
- Verzorgen van briefwisseling (brieven, fax, nota’s)
- Verschaffen van inlichtingen (schriftelijk of mondeling)
- Doorsturen van informatie naar derden
- Beantwoorden en filteren van inkomende boodschappen
- Overleg omtrent operaties of activiteiten waarbij externe instanties betrokken zijn
Alscoachde medewerkers motiveren en begeleiden bij hun dagelijkse activiteiten
teneinde
de medewerkers te responsabiliseren en ervoor te zorgen dat ze op een gemotiveerde wijze hun taken kunnen uitoefenen
Voorbeelden van taken
- De medewerkers bij te staan en hen bij hun ontwikkeling te helpen (kennis en competenties) door gesprekken te voeren in het kader van de ontwikkelcirkels
- Luisteren naar de medewerkers en hun problemen en zoeken naar oplossingen.
- Aanmoedigen van de medewerkers tot het nemen van initiatieven.
- Begeleiden van de nieuwe medewerkers.
Positionering
De functie krijgt leiding van
teamverantwoordelijke
De functie geeft leiding aan een groep van : 11-50 medewerkers van Niveau C Niveau D
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het rooster technische expertise of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|