Administratief HR-assistent (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : PO011
Niveau: C
Functiefamilie : Ondersteuners Beroepscategorie : 10. Personeel en Organisatie (PO)
Doel van de functie
Verzorgen van een aantal ondersteunende taken wat betreft het onthaal van externe klanten, de informatieverstrekking aan de interne medewerkers alsook het administratief verwerken van documenten
teneinde
optimaal bij te dragen aan de kwalitatieve dienstverlening van de dienst HRM
De dossierbeheerders ondersteunen bij het afhandelen van een aantal opeenvolgende stappen binnen personeelsdossiers
teneinde
bij te dragen aan de dossierbehandeling door de administratieve voorbereiding en opvolging van dossiers.
Resultaatgebieden
Alsadministratief medewerker een aantal administratieve taken in de dienst volgens de geldende voorschriften uitvoeren
teneinde
ervoor te zorgen dat de interne medewerkers beschikken over de noodzakelijke documenten en informatie.
Voorbeelden van taken
- Verzamelen en beheren van gegevens als onder meer persoonsgegevens wijzigen in de database, beheren van afwezigheden
- Archiveren van informatie
- Formulieren invullen met betrekking tot het personeel
Alsadministratief medewerkerondersteuning geven aan de dossierbeheerder(s) van de dienst HRM in het kader van de opvolging of afhandeling van de personeelsdossiers
teneinde
de dossiers voor te bereiden voor een concreet advies of een concrete beslissing door de dossierbeheerder.
Voorbeelden van taken
- Ontvangen van het dossier
- Het dossier onderzoeken op basis van de reglementering (vb verloven)
- Inwinnen van informatie noodzakelijk voor de afhandeling
- Verzamelen en invullen van noodzakelijke documenten
- Kennis geven van de stand van zaken aan betrokkenen
Alssecretariaatsmedewerkerhet secretariaat van de dienst HRM (mee) beheren
teneinde
bij te dragen tot een goede organisatie en werking van de dienst.
Voorbeelden van taken
- Opstellen van standaardbrieven en gepersonaliseerde brieven voor de dienst
- Behandelen van inkomende en uitgaande briefwisseling
- Opmaken van verslagen van interne vergaderingen
- Opstellen van roosters/afspraken/planning
- Boeken/reserveren van vergaderingen en afspraken
Alsonthaalmedewerkerexterne klanten en medewerkers van de organisatie klantvriendelijk ontvangen en hun vragen beantwoorden
teneinde
hen maximaal te ondersteunen bij het vinden van informatie.
Voorbeelden van taken
- Eenvoudige en/of routinematige vragen om inlichtingen van interne klanten persoonlijk, telefonisch of via mail beantwoorden
- Doorverwijzen naar de gespecialiseerde personen en/of diensten
- Verschaffen van de nodige documenten/brochures
- Opvragen van de nodige informatie en/of nakijken van documenten om de klant verder te kunnen helpen
Alsdata-invoerderinvoeren en wijzigen van gegevens in geautomatiseerde bestanden
teneinde
het verdere gebruik van de gegevens te vergemakkelijken.
Voorbeelden van taken
- invoeren en wijzigen van de gegevens
- Verschaffen van lijsten van ingevoerde gegevens
- Controleren van de ingevoerde gegevens
- Up to date houden van de databank
Alsorganisatorinstaan voor de praktische organisatie van vergaderingen, manifestaties, colloquia, activiteiten, bijeenkomsten
teneinde
via een vlotte praktische ondersteuning bij te dragen tot de activiteiten binnen de dienst.
Voorbeelden van taken
- Voorbereiden en uitwerken van de planning
- Beleggen vergaderingen met betrokken partijen
- Aanleggen materiaallijst/ledenlijst
- Contact opnemen met leveranciers
- Reserveren van accommodaties
Positionering
De functie krijgt leiding van
HR- adviseur
De functie leidt : 0 medewerkers van
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het rooster technische expertise of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|