Directiesecretaris (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : SA004
Niveau: C
Functiefamilie : Ondersteuners Beroepscategorie : 06. Algemeen Beheer (SA)
Doel van de functie
Administratieve en organisatorische steun bieden aan een dienst- of administratiehoofd en hem helpen bij het uitoefenen van zijn functie
teneinde
bij te dragen tot de goede werking van de dienst en tot de verwezenlijking van de doelstellingen van het dienst- of administratiehoofd
Resultaatgebieden
AlssecretariaatsmedewerkerUitvoeren van administratieve taken voor het beheer van het secretariaat van een dienst- of administratiehoofd volgens de geldende regels
teneinde
ervoor te zorgen dat het dienst- of administratiehoofd over de nodige documenten of informatie beschikt op het overeengekomen moment
Voorbeelden van taken
- Opstellen van standaardbrieven en gepersonaliseerde brieven voor de dienst
- Behandelen van de inkomende en uitgaande correspondentie
- Opstellen van rapporten van interne vergaderingen, teksten, memo’s, nota’s en presentaties
AlsorganisatorOrganiseren en plannen van de activiteiten van het dienst- of administratiehoofd
teneinde
het voor het dienst- of administratiehoofd mogelijk te maken om zich te concentreren op zijn activiteiten
Voorbeelden van taken
- Beheren van de agenda van het dienst- of administratiehoofd
- Plannen van vergaderingen, versturen van uitnodigingen, reserveren van zalen en ter beschikking stellen van het nodige materiaal
- Reserveren en ter beschikking stellen van het logistiek materiaal voor de dienst
- Organiseren van verplaatsingen
AlsonthaalbediendeVerantwoordelijk zijn voor de « front-office » van de dienst
teneinde
de klanten in contact te brengen met de juiste personen en diensten
Voorbeelden van taken
- Beantwoorden van de telefoon
- Doorverwijzen naar de gespecialiseerde personen en/of diensten
- Ontvangen en doorgeven van boodschappen
AlscontactpersoonOntvangen van vragen en op een adequate manier voorbereiden van oplossingen/antwoorden op klachten van zowel interne als externe personen en het verstrekken van de nodige informatie aan de aanvragers
teneinde
de kwaliteit van de dienstverlening aan de klanten te verbeteren en te zorgen voor een goede doorstroming van informatie
Voorbeelden van taken
- Persoonlijk beantwoorden, per telefoon of per e-mail, van vragen voor eenvoudige en/of routine-inlichtingen
- Ontvangen van klachten, deze behandelen en een voorstel tot antwoord uitwerken
- Doorgeven van informatie die van de hiërarchie komt aan de medewerkers
- Handelen als tussenpersoon tussen de hiërarchische overste en de externe (andere autoriteiten, consultants, …) en/of interne partijen (P&O, begroting, logistiek, …)
- Informeren van de betrokken partijen over de vooruitgang van de dossiers
AlsgegevensbeheerderKlasseren en archiveren van de papieren of elektronische versie van dossiers, documenten of andere relevante informatie voor de dienst
teneinde
te zorgen voor een snelle en efficiënte toegang tot de nodige informatie/kennis voor het dienst- of administratiehoofd en zijn medewerkers
Voorbeelden van taken
- Verzamelen van de te klasseren documenten, dossiers of informatie
- De documenten, dossiers of informatie klasseren en archiveren volgens de geldende regels
- Toezien op de toegankelijkheid van het klassement (aanbrengen van etiketten, inhoudstafel, …)
Positionering
De functie krijgt leiding van
De dienst- of administratiechef
De functie geeft leiding aan een groep van : 0 medewerkers van
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het rooster technische expertise of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|