Assistent begeleidingsteam (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : SD011
Niveau: B
Functiefamilie : Ondersteuners Beroepscategorie : 15. Sociale Zekerheid en Sociale bescherming (SD)
Doel van de functie
Zorgen voor de promotie van de geïnformatiseerde toepassingen en procedures bij de medewerkers van de verschillende werkloosheidsbureaus alsook de begeleiding, de opleiding en de opvolging van die laatsten
teneinde
bij te dragen tot een correct en eenvormig gebruik van de geïnformatiseerde toepassingen en procedures.
Resultaatgebieden
Alslid van het begeleidingsteamde medewerkers in de werkloosheidsbureaus bewust maken van de mogelijkheden van de informaticatoepassingen en hen ondersteunen in het gebruik ervan
teneinde
hen in staat te stellen de informaticatoepassingen optimaal te gebruiken.
Voorbeelden van taken
- Het conceptualiseren en geven van opleidingen, het verifiëren en opvolgen van de overdracht van kennis en, indien nodig, bijsturen
- Het “on the job”-begeleiden van de eindgebruikers bij het leren, het gebruiken en bij het oplossen van punctuele problemen die worden vastgesteld bij het gebruik van de toepassingen
- Het optreden als klankbord voor de gebruikers naar collega’s of diensthoofden op het hoofdbestuur toe bij structurele problemen en het communiceren van de feedback na overleg naar de gebruikers toe
Alscontactpersoonantwoorden op vragen van de gebruikers en de meer ingewikkelde vragen overmaken aan de bevoegde diensten
teneinde
hen maximaal te ondersteunen bij het gebruik van de informaticatoepassingen
Voorbeelden van taken
- Antwoorden op vragen om informatie
- Het overmaken van handleidingen en de nodige informatie voor het gebruik van de toepassingen
- Het antwoorden op vragen van gebruikers en ze overmaken aan collega’s in geval van een ingewikkeld probleem
Alsadministratieve hulpzorgen voor de opvolging van de procedures en het gebruik van de informaticatoepassingen door de werkloosheidsbureaus
teneinde
te zorgen voor een eenvormige toepassing van de richtlijnen en de informaticaprogramma’s en/of meer gebruiksgemak voor de medewerker
Voorbeelden van taken
- Het verifiëren van het gebruik van de informaticatoepassingen in de verschillende werkloosheidsbureaus
- Fouten analyseren, evalueren en correcties en verbeteringen voorstellen
- Het correcte gebruik van de toepassingen uitleggen aan de medewerkers
Alsgegevensbeheerderde informatie betreffende de procedures en de opleidingen verzamelen, bijwerken en klasseren
teneinde
de nodige informatie voor het gebruik van de informaticatoepassingen ter beschikking te stellen van de gebruikers
Voorbeelden van taken
- Opmaken en bijwerken van gebruikershandleidingen
- Klasseren van de procedures en handleidingen in een informatiebeheerssysteem
- De handleidingen ter beschikking stellen van de gebruikers
Positionering
De functie krijgt leiding van
Attaché A2 - Diensthoofd
De functie leidt : 0 medewerkers van
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het rooster technische expertise of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|