Assistent logistiek (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : LO007
Niveau: C
Functiefamilie : Productbewerkers Beroepscategorie : 07. Logistiek en Economaat (LO)
Doel van de functie
Benodigdheden en materiaal ter beschikking stellen van de interne klanten, zorgen voor de follow-up van dossiers en als interface dienen tussen de dienst en de interne klant
teneinde
aan de verwachtingen van de klanten te voldoen en zo bij te dragen tot de goede werking van de organisatie en dit met naleving van de budgettaire en wettelijke normen van de organisatie.
Resultaatgebieden
Alsmedewerker Logistiekzorgen voor de bestelling, de ontvangst en follow-up van goederen en diensten
teneinde
aan de verwachtingen van de klanten te voldoen en zo bij te dragen tot de goede werking van de afdelingen van de organisatie
Voorbeelden van taken
- De interne en externe klanten informeren over de stand van voortgang van het dossier/de eindbeslissing;
- de goederen en diensten verifiëren of de goedkeuring verkrijgen van de betrokken dienst;
- meewerken met de Boekhouding, bijvoorbeeld voor het beheer van leveranciers en voor de opleidingen
- de gegevens in de database invoeren;
Alsuitgavenbeheerdervoor de toegekende budgetten, zorgen voor een correcte follow-up van het aankoopproces vanuit administratief oogpunt
teneinde
de budgettaire regels en de wettelijke vereisten van de organisatie na te leven
Voorbeelden van taken
- De bestelbon opmaken in het programma door het overeenstemmende budget toe te wijzen
- De interne aanvragen beheren en ze ter ondertekening aan de verschillende verantwoordelijken voorleggen via het boekhoudprogramma
- de facturen controleren door het verband te leggen met de bestelbon in de juiste toepassing en ze ter ondertekening voorleggen aan de verschillende verantwoordelijken
- berekening van de verschuldigde sommen en follow-up van de toegewezen budgetten
Alsteammedewerkertoezien op de goede werking van de activiteiten van de dienst
teneinde
te zorgen voor een onberispelijke dienstverlening
Voorbeelden van taken
- Verbeteringen voorstellen in de dagelijkse activiteiten;
- Logistieke steun bieden aan de medewerkers bij administratieve taken (kopieën, faxen, telefoon…);
- Als back-up van collega's fungeren bij afwezigheid of indien nodig.
Alsadministratief medewerkerdiverse administratieve taken uitvoeren
teneinde
bij te dragen tot een optimale werking van de cel
Voorbeelden van taken
- overzichtstabellen op aanvraag opmaken;
- zorgen voor de correspondentie met de externe klanten, op de hoogte blijven van partnerschapcontracten met de dienst Economaat (interventie vragen, informatie aan het economaat geven…)
- zorgen voor de correspondentie over de financiële middelen volgens de typebrieven of de standaardverslagen (vertraging in de leveringen, rappels…);
- verschillende specifieke overzichten van de dienst Gebouw;
- Follow-up van de planning van de personeelsleden van de dienst.
Positionering
De functie krijgt leiding van
De Attaché Overheidsopdrachten (ILO008)
De functie leidt : 0 medewerkers van
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het rooster technische expertise of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|