Afdrukken

Assistent logistiek (M/V/X)

 

Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.

 

Identificatie van de functie

Functiecode : LO007

Niveau: C

Functiefamilie : Productbewerkers

Beroepscategorie : 07. Logistiek en Economaat (LO)




Doel van de functie

Benodigdheden en materiaal ter beschikking stellen van de interne klanten, zorgen voor de follow-up van dossiers en als interface dienen tussen de dienst en de interne klant

teneinde

aan de verwachtingen van de klanten te voldoen en zo bij te dragen tot de goede werking van de organisatie en dit met naleving van de budgettaire en wettelijke normen van de organisatie.

 

Resultaatgebieden
Als
medewerker Logistiek
    zorgen voor de bestelling, de ontvangst en follow-up van goederen en diensten

teneinde

    aan de verwachtingen van de klanten te voldoen en zo bij te dragen tot de goede werking van de afdelingen van de organisatie

 

Voorbeelden van taken
  • De interne en externe klanten informeren over de stand van voortgang van het dossier/de eindbeslissing;
  • prijsaanvragen doen;
  • de goederen en diensten verifiëren of de goedkeuring verkrijgen van de betrokken dienst;
  • meewerken met de Boekhouding, bijvoorbeeld voor het beheer van leveranciers en voor de opleidingen
  • de gegevens in de database invoeren;

 

Als
uitgavenbeheerder
    voor de toegekende budgetten, zorgen voor een correcte follow-up van het aankoopproces vanuit administratief oogpunt

teneinde

    de budgettaire regels en de wettelijke vereisten van de organisatie na te leven

 

Voorbeelden van taken
  • De bestelbon opmaken in het programma door het overeenstemmende budget toe te wijzen
  • De interne aanvragen beheren en ze ter ondertekening aan de verschillende verantwoordelijken voorleggen via het boekhoudprogramma
  • de facturen controleren door het verband te leggen met de bestelbon in de juiste toepassing en ze ter ondertekening voorleggen aan de verschillende verantwoordelijken
  • berekening van de verschuldigde sommen en follow-up van de toegewezen budgetten

 

Als
teammedewerker
    toezien op de goede werking van de activiteiten van de dienst

teneinde

    te zorgen voor een onberispelijke dienstverlening

 

Voorbeelden van taken
  • Verbeteringen voorstellen in de dagelijkse activiteiten;
  • Logistieke steun bieden aan de medewerkers bij administratieve taken (kopieën, faxen, telefoon…);
  • Als back-up van collega's fungeren bij afwezigheid of indien nodig.

 

Als
administratief medewerker
    diverse administratieve taken uitvoeren

teneinde

    bij te dragen tot een optimale werking van de cel

 

Voorbeelden van taken
  • overzichtstabellen op aanvraag opmaken;
  • zorgen voor de correspondentie met de externe klanten, op de hoogte blijven van partnerschapcontracten met de dienst Economaat (interventie vragen, informatie aan het economaat geven…)
  • zorgen voor de correspondentie over de financiële middelen volgens de typebrieven of de standaardverslagen (vertraging in de leveringen, rappels…);
  • verschillende specifieke overzichten van de dienst Gebouw;
  • Follow-up van de planning van de personeelsleden van de dienst.

 

 

Positionering
De functie krijgt leiding van

De Attaché Overheidsopdrachten (ILO008)

 

De functie leidt : 0 medewerkers van

 

Technische expertise
Technisch competentieprofiel

Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het rooster technische expertise of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.

 

Gedragscompetentieprofiel

Om het generiek competentieprofiel te bepalen, staan het rooster gedragscompetentieprofielen of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.