Assistent/Assistente onthaal eerste lijn (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : VBFBSA002
Niveau: C
Functiefamilie : Ondersteuners Beroepscategorie : 06. Algemeen Beheer (SA)
Doel van de functie
Het publiek, de klanten, de medewerkers onthalen, hen inlichten en hen begeleiden in hun stappen
teneinde
een kwaliteitsvolle dienstverlening te bieden en een goed beeld te geven van de dienst en de organisatie.
Resultaatgebieden
Alsvertegenwoordigereen efficiënt en kwaliteitsvol onthaal verzekeren en luisteren naar het publiek, de klanten en de medewerkers
teneinde
hun acties zo goed mogelijk te begrijpen en een goed beeld te geven van de organisatie/de dienst.
Voorbeelden van taken
- snel inspelen op de verzoeken en vragen en professioneel onthalen van publiek, klant of medewerker
- onthalen van de bezoekers op klantgerichte wijze
- leveren en inventariseren van badges, tickets of “laissez-passer”
- begeleiden van het publiek, de klanten of medewerkers naar de gezochte (immateriële) plek
Alscontactpersoonde verzoeken, vragen of eenvoudige klachten zo snel mogelijk beantwoorden
teneinde
de klanten te ondersteunen bij hun acties.
Voorbeelden van taken
- behandelen van de eenvoudige of routine-verzoeken, -vragen en -klachten volgens de geldende procedures of regels
- overmaken van de complexe vragen en klachten naar de gespecialiseerde personen of diensten
- aangeven van de te volgen stappen
- luisteren naar en/of aandachtig lezen van de vragen van publiek, klanten of medewerkers
Alsadministratief medewerkerrealiseren van verschillende administratieve en organisatorische activiteiten
teneinde
de organisatie en de dienst te ondersteunen in de verschillende activiteiten.
Voorbeelden van taken
- beheren van de inkomende en uitgaande briefwisseling in de organisatie om een vlotte circulatie van de post te verzekeren
- rapporteren van de tegengekomen incidenten of problemen
- vastleggen van de afspraken in één of meerdere agenda’s
- beheren van de vergaderzalen om correcte reservaties te bekomen en overboeking te voorkomen
Alsgegevensbeheerderinvoeren, aanpassen en/of klasseren van de documenten, dossiers of andere relevante informatie
teneinde
correcte en gestructureerde informatie ter beschikking te stellen van de organisatie en de dienst.
Voorbeelden van taken
- registreren van de vragen en gegevens van klanten en medewerkers in de databanken
- bijwerken van de databanken
- opzoeken van informatie en overmaken ervan aan de verzoekende dienst
Positionering
De functie krijgt leiding van
de teamverantwoordelijke
De functie leidt : 0 medewerkers van
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het rooster technische expertise of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|