Assistent/Assistente IT-helpdesk (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : VBFBIC003
Niveau: C
Functiefamilie : Ondersteuners Beroepscategorie : 17. Informatie- en Communicatietechnologie (IC)
Doel van de functie
Verzorgen van de technische ondersteuning op het gebied van hardware, software of systemen
teneinde
de eindgebruikers in staat te stellen de IT-instrumenten ter hun beschikking, optimaal te gebruiken.
Resultaatgebieden
Alshelpdeskmedewerkertechnische ondersteuning bieden aan de gebruikers van softwaretoepassingen, systemen en hardware
teneinde
hen optimaal met het beschikbare informaticamateriaal te laten werken.
Voorbeelden van taken
- een probleem of vraag correct registreren in het ticketing systeem en het ticket correct sluiten wanneer het probleem is opgelost
- telefonisch of ter plaatse uitleg geven over bepaalde toepassingen of helpen bij de opsporing en de oplossing van problemen van gebruikers
- doorgeven van complexe problemen aan de tweede lijn en de situatie opvolgen volgens de instructies van de leidinggevende
Alsinformatica-assistentbijdragen tot het onderhoud en beheer van hardware, netwerk, mainframe en eventueel IT-operaties in computerlokalen
teneinde
mee in te staan voor het optimale functioneren van de informatica-investeringen.
Voorbeelden van taken
- nieuwe users creëren, paswoorden toekennen en aanpassen
- nemen en uitvoeren van back-ups, controleren van listings
- onderhouden, installeren en herstellen van printers
- installeren van anti–virussoftware
Alslogistiek medewerkerhet informaticamateriaal en de technische uitrusting beheren
teneinde
altijd over het nodige materiaal te beschikken.
Voorbeelden van taken
- bijhouden van bestellingen computers, geheugenkaarten, kabels, … (hardware)
- verifiëren van geleverde goederen en diensten
- opvolgen van de specifieke aanvragen van de gebruikers in verband met technische problemen
Alsdocumentatiebeheerdergenereren, klasseren en bewaren van alle documentatie van de dienst
teneinde
de gebruikers adequate antwoorden te kunnen geven op hun vragen.
Voorbeelden van taken
- bijhouden statistieken (aantal interventies,…)
- klasseren updaten van alle beschikbare/technische documentatie
- aanmaken van documentatie voor de eindgebruikers
- deelnemen aan de opmaak van een FAQ
Alsjunior programmeurinstaan voor de programmering van eenvoudige toepassingen op aangeven van een IT-programmeur of functioneel analist
teneinde
een bijdrage te leveren aan een IT-omgeving aangepast aan de noden van de gebruikers.
Voorbeelden van taken
- programmeren en testen van kleine toepassingen
- programmeren, testen en onderhouden van kleine websites
- onderhouden van software aangeleverd door leveranciers in samenwerking met de leveranciers
- gebruiken van softwareprogramma’s om bepaalde documenten (bijvoorbeeld websites, presentaties,... ) te kunnen creëren en afleveren
Positionering
De functie krijgt leiding van
de leidinggevende van de helpdesk
De functie geeft leiding aan een groep van : 0 medewerkers van
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|